Alessi, quando il design fa tendenza

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Leggere le tendenze più attuali e raccontarle lavorando in sinergia con i partner retailer, così Alessi interpreta il concetto di innovazione

1CONCEPT

Quali sono le tendenze e i lifestyle che volete interpretare con le vostre proposte?

Una tendenza recente è legata al food on the go, nata dalla crescente necessità di consumare il cibo fuori casa o in viaggio. Un altro trend è quello delle profumazioni per ambiente, diventate un must nella personalizzazione dello spazio in cui si vive.

2PRODOTTO

Su quali progetti e prodotti state puntando? Quali sono i vostri best-seller?

 A partire da Food à Porter, il lunch box disegnato da Sakura Adachi, puntiamo per il futuro su oggetti funzionali ai nuovi stili di vita e ad un uso metropolitano. I nostri best seller restano le icone storiche alle quali si aggiungono i diffusori per ambiente della serie The Five Seasons disegnata da Marcel Wanders e la caffettiera Moka di David Chipperfield, lanciata all’ultimo Fuorisalone, ma già un prodotto di successo.

3DISTRIBUZIONE

Attraverso quali strategie di marketing volete proporvi come dei veri partner per i vostri clienti retailer?

Da qualche mese, stiamo lavorando a un nuovo progetto per approfondire ulteriormente il rapporto di fiducia con i nostri retailer, con cui intendiamo sviluppare una collaborazione più stretta e migliorare i risultati nell’ottica di una maggiore reciproca soddisfazione.

4COMUNICAZIONE

Quali strumenti, media e linguaggi state utilizzando per comunicare in e off store?

Dal lancio della collezione Circus nel 2016, seguito dalla serie The Five Seasons nel 2018 e dalla presentazione di Moka nel 2019, la nostra comunicazione è sviluppata su progetti omnichannel. Gli strumenti che utilizziamo per comunicare in e off store in maniera efficace sono: eventi al pubblico e mostre, iniziative in store e campagne di comunicazione importanti. I media coinvolti sono testate autorevoli, digitali e su stampa e i social network. Per intercettare nuovi target il piano include campagne di digital pr con influencer.

www.alessi.com

English text

Reading the most current trends and being able to tell them, working in synergy with the retailer partners

 

5Concept

Which trends and lifestyle do you want to interpret with your proposals?

A recent trend is linked to the food on the go, developed by the increasing needs of eating food out or on the move. Another trend is represented by air freshners that have become a must in the customisation of the living space.

6Product

Which projects and products are you relying on? Which are your best-sellers?

Starting from the Food à Porter, the lunch box designed by Sakura Adachi, for the future we rely on objects that are functional to the new life styles and to an urban use. Our best sellers are the historical icons complemented by the air freshners of The Five Seasons collection designed by Marcel Wanders, along with the Moka coffee maker by David Chipperfield, launched during the latest Fuorisalone, though already a successful product.

7Distribution

Through which marketing strategies are you going to propose yourself as true partners for your retailer clients?

We have been working on a new project for some months to further increase the trust relationship with our retailers with whom we are going to develop a closer collaboration and improve the results for a greater mutual satisfaction.

8Communication

Which instruments, media and languages are you using to communicate in and off store?

Since the launch of the Circus collection in 2016, followed by The Five Seasons in 2018 and the introduction of Moka in 2019, our communication has been developing on omnichannel projects. In order to efficiently communicate in and off store we use the following instruments: events open to the public and exhibitions, in store initiatives and important communication campaigns. The involved media are influential papers, both digital and on paper, as well as social networks. In order to intercept new targets, our plan included digital pr campaigns with influencers.

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