Moneta, attenzione all’uomo e all’ambiente

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Moneta garantisce una filiera di produzione italiana controllata e attenta all’impatto ambientale.

1CONCEPT

Quali sono le tendenze e i lifestyle che volete interpretare con le vostre proposte?

 Impegno a offrire prodotti che rispondano alle diverse esigenze culinarie e che soprattutto rispettino l’ambiente e la persona, all’insegna de “la salute in pugno”, claim Moneta dal 2015 ed espressione concreta dell’etica del brand. Rivestimenti resistenti, test e controlli, ricerca costante e innovazione sono i parametri per garantire un’alimentazione sempre sicura. Da oltre 140 anni Moneta garantisce performance straordinarie grazie a una filiera di produzione italiana rigidamente controllata in ogni fase.

2PRODOTTO

Su quali progetti e prodotti state puntando? Quali sono i vostri best-seller?

Creatività e consapevolezza alimentare e ambientale portano a nuove scelte di acquisto, e le collezioni di punta Aria e Yes!, per tutti i piani di cottura e con un buon risparmio energetico, coltivano la biodiversità del gusto e la salute a tavola per chi privilegia cibi sani e leggeri. Serie decisamente all’insegna del cambiamento è poi Connection Base, la prima pentola interattiva con QR Code integrato nel rivestimento che fornisce ricette de Il Cucchiaio d’Argento su misura per ogni personalità culinaria, soprattutto quelle più giovani.

3DISTRIBUZIONE

Attraverso quali strategie di marketing volete proporvi come dei veri partner per i vostri clienti retailer?

Nella partnership con i retailer, Moneta punta in primis su concetti quali affidabiltà e serietà, anche attraverso la realizzazione continua di proposte che non si esauriscono al solo prodotto ma che combinano innovazione, convenienza, servizio e valore per il marchio e per il distributore, interpretando i trend più attuali per creare un reale engagement. Oggi è necessario sapersi scegliere e, sulla scelta, consolidare costantemente il rapporto, che deve essere vantaggioso per entrambe le parti.

4COMUNICAZIONE

Quali strumenti, media e linguaggi state utilizzando per comunicare in e off store?

L’obiettivo è un target il più allargato possibile, così la comunicazione di Moneta con il cliente finale e i rivenditori si svolge in sinergia tra online – attraverso il sito ufficiale e i social, che svolgono anche la funzione di comunicare tempestivamente al mercato e, sempre più, di customer care real time, oltre a campagne per intercettare il pubblico degli appassionati di cucina – e offline sul punto vendita: dai classici showcooking fino a materiali POS più multimediali, con l’integrazione di video per illustrare al meglio i prodotti.

www.moneta.it

English text

The brand guarantees an all-Italian controlled production line and attentive to environmental impact

5CONCEPT

What are the trends and Lifestyles you want to interpret with your proposals?

A commitment to offering products that meet the various culinary needs and that above all respect the environment and the individual, for the sake of ‘health in your hands’, Moneta’s advertising slogan since 2015 and the concrete expression of the brand’s ethics. Resistant coatings, tests and controls, constant research and innovation are all parameters to guarantee a diet that is always safe. For more than 140 years Moneta has been guaranteeing extraordinary performance thanks to an all-Italian production line, every phase of which is meticulously controlled.

6PRODUCT

What projects and product are you counting on? What are your best-sellers?

Creativity along with environmental and dietary awareness give rise to new choices in purchases, and the Aria and Yes! top-of-the-line collections, for all cooking surfaces and with excellent energy savings, foster the biodiversity of flavour and health at the table for those who prefer wholesome and light foods. The series that is definitely on the cutting edge is Connection Base, the first interactive pot with a QR Code integrated in the coating to provide recipes from Il Cucchiaio d’Argento, the Bible of traditional Italian cuisine, made to measure for every culinary personality, especially younger ones.

7DISTRIBUTION

What marketing strategies will you use to propose yourselves as true partners for your retailer clients?

In the partnership with retailers, Moneta aims above all at concepts like reliability and commitment, also through the continuous creation of proposals that go well beyond just the product to combine innovation, practicality, service, and value for both the brand and for the distributor, interpreting the latest trends to create genuine engagement. Today one needs to know how to make a choice and, in that choice, constantly consolidate the relationship, which must be advantageous for both parties.

8COMMUNICATION

What tools, media, and language are you using to communicate in and off store?

The goal is the widest target possible, so that Moneta’s communications with the end client and the retailer takes place in synergy between online – through the official website and social channels, that make it possible to communicate in real time with the market and, increasingly, real time customer care, as well as campaigns to intercept the public of cooking enthusiasts – and offline at the point of sale: from classic cooking shows to more multimedia POS, with the integration of videos to illustrate the product as brilliantly as possible.

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